LADA - Základní technické údaje VAZ 2106
Motor: 4 válce v řadě, zdvihový objem 1568ccm, vrtání 79mm, zdvih 80mm, kompresní poměr 8,5 : 1, výkon 58KW při otáčkách 5400, točivý moment 120NM při otáčkách 3000, blok motoru odlitek ze šedé litiny, hlava válcu kolikový odlitek z hliníkové slitiny, kované ojnice ocelové, kliková hřídel je odlitek ze speciální šedé litiny HB 235-265 uložena v 5ti ložiskách, rozvod OHC dvouřadým pouzdrovým řetězem, vačková hřídel odlitek vysokofrekvenčně zakalený na tvrdost povrchu HRC 55, žáropevné ventily z oceli Cr-Mo, mazání motoru kombinované rozstřikem a tlakem, plnoprůtokový olejový filtr, chlazení kapalinou v uzavřené soustavě, expanzní nádobkou, odstředivým čerpadlem, trubkovým chladičem a elektrickou saharou, filtrbox s výměnnou filtrační vložkou, dvoustupňový spádový karburátor weber s postupným mechanickým otevíráním klapek, membránovou akcelerační pumpou a přívěvou vzduchu pro spouštění.
Převodové ústrojí: hydraulicky ovládaná, suchá jednokotoučová spojka s talířovou pružinou, synchronizovaná 4 rychlostní převodovka, kuželový hypoidní diferenciál se stálým převodem 4,1 : 1.
Podvozek: bezrámová konstrukce s pomocnými nosníky, zavěšení předních kol nezávislé na závěsných ramenech s vinutými pružinami, kapalinovými tlumiči a příčným zkrutným stabilizátorem, zavěšení zadních kol tuhou nápravou, spojenou s karosérií dvěma páry podélných tyčí, s vinutými pružinami, příčnou tyčí a kapalinovými tlumiči,dvouokruhové brzdy s rozdělením na přední a zadni s podtlakovým posilovačem, přední brzdy kotoučové, dvoupístkove s litými třmeny, zadní brzdy bubnové jednonáběžné, parkovací brzda mechanická, působící na zadní nápravu.
Hmotnosti: a rozměry: počet míst: 5, užitečná hmotnost 400kg, pohotovostní hmotnost 1050kg, celková hmotnost 1450kg.
Výkony: Nejvyžší rychlost 155km/h, zrychlení 0 až 100km/h při plném zatížení 18s, spotřeba (90/120/město) 7,8/11/9,6, kombinovaná 8,5 l/100km.
Tabulka výkonů LADA:
TYP |
VAZ 2101 |
VAZ 21011 |
VAZ 2102 |
VAZ 2103 |
VAZ 2106 |
VAZ 2105 |
OBJEM (cm3) |
1 198 |
1 293 |
1 198 |
1 452 |
1 568 |
1 293 |
VRTÁNÍ (mm) |
76 |
79 |
76 |
76 |
79 |
79 |
ZDVIH (mm) |
66 |
66 |
66 |
80 |
80 |
66 |
KOMPRESE |
8,5 : 1 (do r.76 - 8,8 : 1) |
|||||
VÝKON (KW) |
44,2 |
49,3 |
44,2 |
55,2 |
57,5 |
50,8 |
PŘI OTÁČKÁCH |
5 600 |
5 600 |
5 600 |
5 600 |
5 400 |
5 600 |
KROU�ÁK (Nm) |
88,3 |
94,2 |
88,3 |
106 |
120 |
94,2 |
PŘI OTÁČKÁCH |
3 400 |
3 500 |
3 400 |
3 500 |
3 000 |
3 400 |
RYCHLOST (Km/H) |
142 |
145 |
137 |
152 |
155 |
145 |
ZRYCHLENÍ 0-100Km/H plné zatí�ení |
22s |
20s |
25s |
19s |
18s |
19s |
Charakteristika (řidič + spolujezdec) |
21016 |
2102 |
21021 |
21023 |
21051 |
21053 |
21043 |
Vrtání x zdvih [mm] |
76x80 |
76x66 |
79x66 |
76x80 |
76x66 |
76x80 |
76x80 |
Objem válců [l] |
1,5 |
1,2 |
1,3 |
1,5 |
1,2 |
1,5 |
1,5 |
Jmenovitý výkon dle SAE při 5600 ot/min. [koní] |
74 |
67 |
72 |
83 |
58,5 (ISO) |
72,5 (ISO) |
- |
Max. rychlost Km/h |
137 |
140 |
147 |
140 |
148 |
137 |
|
Akcelerace 0-100Km/h [s] |
23 |
21 |
17 |
20 |
17 |
17 |
|
Spotřeba při 90Km/h a plným nákladem [l/100Km] |
7,8 |
8,0 |
8,2 |
7,2 * |
7,4 * |
7,5 * |
|
Pravostranné řízení |
21012, 21022, 21024, 21026, 21056, 21057, 21058, 21046, 21047 |
||||||
Modifikace automobilů byly rovně� vybaveny posilovačem brzd, palubkou typu 2106 (budíky), místo popelníku bylo umístěné rádio....atd. Automobily s pravostranným řízením měli tachometr číslován v mílích/hod. |