LADA 1600 (VAZ2106) r.v. 1978. Auto zakoupeno v roce 2006 po prvním majiteli, najeto 58 000 km, pěkný stav, předtím prodělalo GO karoserie, nové přední i zadní blatníky, všechy čtyři dveře. Hned po koupi auto obdrželo novou spojku, přítlačák, ložisko a hydaruliku. Přední chromovaná maska přestříkaná na černo, odstraněny chromované lišty ze dveří. Přídavné mlhovky na přední mřížce se žárovkami H3 BlueXenon, později doplněny i zbývající H1 a H4. Zakoupeny Alu kola 13' Borbet (origo favoriťácké), pneu ContiecoContact3. Následovalo kompletní výfukové potrubí, na zadní díl navařená laděná nerezová koncovka, seříznutý filtrbox. Na plastových krytech světel dodělány mračítka, zakoupeny nové paraboly na H4 a přídavné H1. Na zakázku dělané průchozí distanční podložky a šrouby, materiál dural, šířky 2x22mm a 2x25mm.
S příchodem jara zakoupen sportovní tlumič výfuku celonerez KM, sportovní filtr konus Jacky, oddechový filtr, přívodní potrubí, silikonové epojky, přechodky. Autorádio Blankput, po domácku udělaný subwooferový box, reproduktor Vigasound, mono zesilovač, výškové repro, středáky do dveří. Pro efekt modrá neonka na zadní pláto, kterou jsem mimochodem po 14ti dnech sundával - super lákadlo na policajty :-D. Centrál s alarmem Portman, čidla na dveřích a otřesová čidla. Další povedený efekt posvětlené mřížky na kapotě, taktéž v krátké době odstraněny, na kapotě doplněn plastový nádech směrem k filtru. Po čase nová alu 13' "paprskáče", plastová pření mřížka upravená (tahokov), autorádio X-Plod, subwoofer RedSun 500W modře osvětlený. Následovala GO brzd, hlavní válec nový, přední brzdy (nové pístky, destičky, přívodní hadice), zadní brzdy jen obložení. Nové svislé čepy a čepy řízení + spoje řídících tyčí, nové tlumiče pérování, náboje a ložiska předních kol. Nová alu kola 15' Artec Wheels, pneu Michelin Pilot Primacy, nový chladic, čerpadlo, klíňák, termostat, přívodní hadice, expanzní nádobka. Zatemněná okna na bocích, vzadu síťka, motor dále dostal nové kladívko rozdělovače, víčko, kabely, svíčky a cívku. Dále výmena kardanových křížů, ložisla, výměna oleje v převodovce a diferáku.
Auto na sraze v Jedovnicích registrováno jako oficiální člen Ladaklubu CS, o.s.
2008 - Nové sedačky z Lada 2105, zakoupen další subwoofer RedSun, nové středobasy DAX, krystalové zadní lampy, kastlík pod řadící pákou, zkrácená řadička, sportovní hlavice. Odstraněny nárazníky, dolaminatováno a dokitováno, prozatimní nástrik, nové paraboly ze škody 105, diodové podsvícení na DO, stroboskopy ve svetlech Type-R, PDA s GPS navigací I-Go a TomTom, nálepky se znakem LADA na středových krytkách kol, ochranné kryty pod vanou motoru, snížený podvozek (vepředu seříznuto o 1,5 závitu, vzadu o 1 závit), zadní pružiny doplněny zpevňujicíma gumama v závitech (dva závity). Hlava motoru snížená o 1,2mm, zabroušená sedla, zvětšené a zaleštěné kanálky a sací potrubí, nové rozvody, všechna těsnění, závodní svody + 50mm systém výfukového potrubí, zadní díl předělán na sportovní celonerezový tlumič, GO karburátoru, nový spojkový set SACHS.
Další práce: diferenciál 4,3:1, auto celkově odlehčeno na 900kg, motor se stal ostřejším díky nové ostré vačce 296/296, pro kterou bylo také nutné použít kvalitnější motorový olej Castrol Magnatec 10W-40. S olejem jsem delší dobu velmi spokojen takže značka Castrol se nastěhovala i do převodovky a diferenciálu. Protože vačka začíná veloce ovlivňovat celkový výkon motoru někde od 3500 ot./min. do cca 8000ot./min. a klasický rozdělovač s mechanickým kladívkem ztrácí intenzitu jiskry v 5500 ot./min., byl nahrazen elektronickým zapalováním z novější Lady typu 21053.
Zatím nejlepší čas na 1/4mile (403m) jsem dosáhl za 17s, což si myslím slušný výkon. Ovšem úpravy na motoru stále pokračují a vteřiny doufám půjdou postupně dolů.
Aktuálně: Lada opět o krůček posílila po montáží elektrického benzínového čepadla, nádrž a čerpadlo se použilo s Lady 21073i. Tím vyřešen závažný problém se chcípáním motoru ve velké zátěži, kde klasická mechanická pumpa nestačila. Při pokusu o nejvyžší otáčky jsem ztatil odvahu v cca 7600 ot/min. na druhý rychlostní stupeň, kdy jsem jel asi 100km/h.
Zrychlení z 0 na 100 km/h se ted pohybuje kolem 8,5s. Čas na sprintech cca 220 metrů neuvěřitelných 10,99s.
Aktuální spotřeba motoru 11-13 l/100km.